پسر چوبی

پسر چوبی

پسرک هنوزفکرمی کند،به دنیایی که خبری از گربه نرِ و روباه مکارنیست...
پسر چوبی

پسر چوبی

پسرک هنوزفکرمی کند،به دنیایی که خبری از گربه نرِ و روباه مکارنیست...

ایده ئولوژی

مگر می شود ،
روشنفکری،شاعری یانویسنده ای بدون ایده ئولوژی باشد؟
نظرات 5 + ارسال نظر
سپهر 1390/10/05 ساعت 01:19 ق.ظ http://acappuccino.blogsky.com/

جستجو...




سلام

...برای یافتن هدف

سلام رفیق

میس بهار 1390/10/06 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام
من این چیزا حالیم نمی شه ...خب ؟
بگو خب !
ولی یه چیز می دونم
بدون ایدئولو‍ژی دوست دارم !!!
..................................................................................
درد این روزهایمان است فکر کنم
خودمان هم نمیدانیم چه دردی داریم !
همین !

نفرما...
خب!
خوبه که آدمی لااقل یه چیزوبدونه....من که هیچی نمیدونم
ببین...ببین...همین کارارو میکنین که جونا سیگاری میشن!!!

خودمان هم نمیدانیم چه دردی داریم.....

پژوهنده 1390/10/27 ساعت 06:07 ب.ظ http://www.myfava.blogsky.com

ارزش انسان به ایدئولوژی و اعتقاداتشه
اعتقادات تغییر می کنند
ارزش آدم ها هم...

شوخ ِ شب 1390/11/29 ساعت 01:08 ق.ظ http://www.shokhi.blogsky.com

به گمانم بشود! بنابر تعریفی که من از ایدئولوژی دارم و می دانم، داشتن ایدئولوژی مترادف است با مطلق انگاری، یعنی صرفن خود را و عقیده ی خود را درست دانستن. خیلیا به زبان می آورند که ما اینجوری نیستیم اما عملن دچار این خطا میشن. البته نداشتن ایدئولوژی هم اگر خود به یک ایدئولوژی ختم بشه به همان اندازه خطرناک است، چون باز ما خود را و فقط خود را درست و برحق فرض می کنیم.

نمی شود دوست شفیق
تعریفتان درست است اما حول سیاست.آنهم درکشورهای تک حزبی وتوتالیته مث ایران ،کره ی شمالی و.....امادرهنر به معنای عامش(معنوی ومادی)باید چارچوب داشت وهدف . وقس علی هذا

شوخ ِ شب 1390/11/29 ساعت 10:00 ب.ظ http://www.shokhi.blogsky.com

شما اومدین دایره رو تنگ کردین! من یه سوال دارم از حضور شما، چرا کشورهایی مث ایران و کره شمالی حکومتای توتالیتری شدن؟! چون از یه ایدئولوژی دارن تبعیت می کنن، به همین خاطر تو این ورطه افتادن.
امه در هنر یا در هر امر دیگری، من منکر ِ این نمیشم که نباید هدف و چارچوب نداشت، حرفِ من اینه که این چارچوب رو تو حصار تنگ ایدئولوژی محصور نکنیم. به نظر ِ من برای هنر، به طور خاص، باید از واژه ی "سبک" استفاده کنیم نه ایدئولوژی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد